marți, 22 iunie 2010

Sobolanii

Ziua 1.
S-a umplut orasul cu sobolani. Sobolani mici, murdari, mari, blanosi, scarbosi au inceput sa apra pe strazile si piatetele orasului. Poate am exagerat cand am zis ca s-a umplut. Dar au inceput sa apara destui. Mie personal nu mi plac, dar momentan sunt o curiozitate a orasului nostru. Turistii sunt impresionati de numarul lor. Catorva l-eam facut cateva poze. Sa am amintire. Turisti se uita de parca nu ar mai fi vazut sobolani in viata lor. Uni se apropie..i mangaie. Sunt inofensivi.

Ziua 2.
Azi am fost la o bere la terasa. Problema cu sobolani devine destul; de grava. Nu poti bea o bere linistit ca fosgaie sub masa pe langa picioarele tale. Intersant lucru ca nu am mai vazut un sobolan care sa fie murdar ..toti au blana frumoasa si din cale-afara de lucioasa si ingrijita. Oricum incep sa devina din ce in ce mai simpatici locuitorilor. Unii stau sa se joace cu tine si stau sa fie mangaiati. Am auzit chiar uni care torceau, de nu mai stiai ce sunt sobolani sau pisici. Uimitor lucru este ca desi incep sa populeze din ce in ca mi mult orasul nu lasa deloc mizerie. Uni se gandesc sa-si inlocuiasca pisica sau cainele cu un sobolan. Ce sa zic..nu e o idee tocmai buna dar fiecare cu ceea ce il face fericit.

Ziua 3.
Sobolanii incep sa devina din ce in ce mai indrazneti. Azi am avzut unu la o bere. Cu blana lui lucioasa si gelat cu mustatile inmuiate intr-o halba de bere. Acuma deja mi se pare chiar prea mult. Parca e prea de tot. Oricum chestia asta a inceput deja sa supere multi oameni. Sper ca o sa se sature de ei.

Ziua 4.
Azi nu mai aveai unde circula pe strazi si in piateta..era full de sobolani. Deci eu m-am saturat de rozatoarele astea simpatice. Au devenit prea tupeisti..ii vezi la restaurante, in baruri si cluburi intra in vorba aiurea cu lumea. Unora li se pare nostim. Mie nu.

Ziua 5. astazi cineva era sa calce pe un sobolan. Desigur a fost chemata politia, jandarmeria iar respectivul a fost amendat pentru vatamare corporala. Stupid, doar ce l-a calcat putin pe codita. Adevaru e ca nu mai poti sa arunci un ac. Ca e plin de ei , unde te duci, ei sunt peste tot. si se implica in toate activitatile, ii vezi la dineuri , la serbari..neinvitati desigur dar descurcareti cum sunt ajung sa apara unde vor si sa mai fie invitati si a doua oara. Problema e ca trebuie sa fii atent si politicos cu ei. Cum sa pot sa fiu politicos cu o rozatoare ?

Ziua 6.
Ha ha.. Gata. Si-au gasit is ei nasu. Unu din nenorocitti astia mici a muscat un om. E gata..gata gata..de tot. Au chemat deratizarea. O sa ma imbat de fericire cand o sa le vad pe rozatoarele astea imputite cum o sa crape. Ce sa mai. Acuma gata. Nu ii mai poate apar nimeni. Nici politia, nici bastani la ale caro dineuri se duceau , niic interlopi prin ale caror cluburi haladuiau, niic protectia animalelor la a carei conducere candidar chiar …bineinteels un sobolan. De-abia astept Deratizarea. O s ale donez 2% la suta din contributia mea catre stat. Numai sa ne scape de ei.

Ziua 7.
Gata a venit deratizarea. Toate problemele noastre s-au rezolvat nu. Nu ? Asa credeam si eu..dar ghici ghicitoare, ce au facut incompetentii de la deratizare. Vin ei frumusel si ne maia duc vro doua divizii de sobolani.
-Pai ce inseamna asta ? ii intreb eu revoltat.
-Pai, rezolvam problema.
-Care problema domle, ati innebunit. Orasu e plin de sobolani si voi aduceti alti sobolani. Eventual sa aduceti pisici.
-Domne, nu te baga ca nu stii. Sobolani astia is alta specie. Avem o intelegere. O sa –I cheme pe astai de aici s-ai duca in alta aprte. E o chestie de psihologia maselor.
Na, asta e buna. Acum aia de la dertizare is psihologii si sociologi. Hai sa vad cum o sa scoata sobolanimea din oras cu alta sobolanime. Sunt chiar curios.
Ziua 8.
Mda. De disparut vad ca nu a disparut nici un sobolan. Insa parca cuc at apar mai mutli sobolani cu atat vad mai putini oameni in oras. O sa iau o vacanta. Ca tare m-am saturat de rozatoare.

Ziua 12.
Gata vacanta. M-am intors in oras ca sa vad ca e plin de sobolani. Si mi-am zis : Gata !. Ma duc la deratizare. La deratizare m-a intampinat o doamna secretara putin cam paroasa. Chair ma intrebam ce i cu paru ala de ep maini si cu inceputul ala de mustat. Dar cine stie, o fi avut femeia vrun dezechilibru hormonal. In fine mi-au spus ca au situatia sub control si ca coopreaza foarte bine cu sobolani. In timp ce cei de la deratizare stau cu mainile in san, sobolani prospera. Si-au instalat terase cu umbrele. Chiar acum se desfasoara un festival al sobolanilor, unde se dau specialitati sobolanesti si bere pe moca. E plin de turisti. Capitaal europeana si internationala a sobolanilor. Normal ca fraieri pun botu si sobolanii o sa intre iar in gratiile tuturor.

Ziua 13
Nu stiu ce se intampla dar peste tot unde ma uit mi se pare ca oamenii au capatat trasaturile sobolanilor. Parca din ce in ce mai multi. Inainte oamenii ii tineau in lesa, acum ii vezi ca stau brat la brat cu stapanii. Nu stiu..da cred ca am ajuns singurul din oras care ii uraste. Interesant e ca azi unul din ei m-a oprit si m-a intrebat :
-Auzi fratica , credeai ca scapi de noi asa usor ?. Nu crapam noi asa usor. Asa ca mai bine vezi-ti de treaba ta baiatu.
Deci sa fiu sincer, asta chiar m-a enervat. Cat tupeu pe ei. Si bineinteles ca m-am dus la dertizare. Numai ca acolo cativa sobolani in costum si cu ochelari erau postati pe doua fotolii. Cativa ? Ce mai, fosgaia de sobolani pe acolo. Iar secretara a devenit multe prea paroasa. E ceva necurat la mijloc. Da-l incolo de testosteron, cat de paros sa devii incat sa semeni cu un sobolan ! Asta e trebuie sa iau taurul de coarne, sau in cazul acesta, sobolanul de mustati.

Ziua 14
Nu stiu mia exact ce s-a intamaplat peste noapte insa sobolanimea e in plin avant. La primarie candideaza un sobolan, in functii publice vad numai sobolani cu blana slinoasa si cu mustati zbarlite. Acum nu se mai ingrijesc ca prima data. Sunt din ce in ce mai urati. Dar lucrul cel mai rau e ca toti prieteni mei arata acum a sobolani. Chiar si parinti mei au trasaturi de sobolani. Urasc sobolanii astia. Nu ii mai suport. As vrea sa moara toti, sa dispara de pe fata pamantului. Da, da maine asta o sa fac.

Ziua…..
Da. Am o veste tare proasta. Azi dimineata m-am uitata in oglinda si…binienteles m-am transformat in sobolan. O transformare kafkiana ca aceea din Metamorfoza. Pe bune. Partea aiurea e ca parintii si prietenii mei m-au felicitat.
-In sfarsit, ai ajuns si tu sobolan. Suntem mandri de tine.
Da asa mi-au spus. Si imi tot admirau blanita lucioasa, ghearele si mustatile zbarlite. Deci asta e. am ajuns sobolan. Astazi, chiar astazi..in ziua de….astazi nu stiu ce zi e…sobolani nu au calendar. Da nu-I nimic …fac altul.

Ziua 1.
E tare bine sa fii sobolan !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Online Advertising

Persoane interesate